سوپ مرغ راه مبارزه با سرما خوردگی

سوپ مرغدانشمندان می گویند: یک ماده موجود در سوپ مرغ به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با مراحل اولیه آنفلوانزا مبارزه کند.

 
به گزارش دیلی میل، محققان می گویند: سوپ مرغ همانند یک داروی خانگی به انسان در طول زمستان کمک می کند.
 
یک تحقیق که در مجله American Journal of Therapeutics منتشر شده است نشان می دهد که یک مولفه موجود در سوپ مرغ به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با مراحل اولیه آنفلوانزا کمک می کند، اما این تاثیر به محض دفع سوپ از بدن از بین می رود.
 
این اولین مطالعه ای نیست که به بررسی این موضوع پرداخته است، بیش از یک دهه پیش دکتر ˈاستفان روناردˈ از دانشگاه ˈمرکز پزشکی نبراسکاˈ به بررسی این موضوع پرداخت که چرا دستور سوپ مرغ که نسل به نسل می گردد، تا این حد شفا دهنده است.
 
وی با استفاده از نمونه خون افراد مورد مطالعه نشان داد که سوپ مرغ مانع تحرک رایج ترین شکل گلبول سفید که از بدن علیه عفونت دفاع می کند، می شود.
 
وی توضیح داد که سوپ مرغ با ممانعت از مهاجرت این سلول های مبارزه کننده با عفونت در بدن به کاهش علائم سرماخوردگی در سیستم تنفسی فوقانی کمک می کند.
 
با این حال وی موفق به کشف این که چه موادی در سوپ دقیقا با سرماخوردگی مبارزه می کند، نشد. سوپ مورد مطالعه حاوی مرغ، پیاز، سیب زمینی، هویچ، شلغم، ساقه کرفس، جعفری، نمک و فلفل بود.
 
محققان همچنین متوجه شدند که بسیاری از سوپ های تجاری نیز تاثیر بازدارندگی مشابهی دارند. این موضوع احتمالا به این دلیل است که ترکیبی از مواد مغذی این تاثیر بازدارنده را به وجود می آورند.
 
این مطالعه، گفته متخصصان گوش، حلق و بینی مبنی بر این را که مصرف مایعات گرم حرکت موکوس بینی را افزایش می دهد، تایید می کند.
 
مصرف مایعات گرم نیز به نوبه خود موجب پاکیزه سازی راه های هوایی و کاهش گرفتگی آنها می شود، اما تاثیر مصرف سوپ، بیشتر از مصرف مایعات گرم است. زیرا عملکرد مژه های محافظ بینی را که از ورود عوامل واگیردار به بدن جلوگیری می کنند، افزایش می دهد.
 
محققان دانشگاه نبراسکا همچنین متوجه شدند که ترکیب سبزیجات و ماکیان در سوپ می تواند تورم راه های تنفسی را کاهش دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب